Site içinde arama






  • Site haritası
  • Anasayfa
  • English Version

    Son güncelleme : 26.01.2014


  • ORSA >> Kurumsal Bilgi >> İletişim Sektörüne Katkısı

    Sayfadan çıktı al
    İletişim Sektörüne Katkısı

    ORSA, tüm danışmanlık faaliyetlerini uluslararası kalite ve standartlarda benimsenmiş kural ve ilkelerle yürütür.

    ORSA, vermekte olduğu iletişim danışmanlığı hizmetlerinin ölçümlenebilir ve değerlendirilebilir bir iletişim disiplini olduğunu her fırsatta müşterilerine yansıtmaktadır. Basın haberlerini reklam değerleri ile ölçmenin yerine, içerik ve hedef kitleyle buluşma analizlerini gerçekleştirmekte ve uluslararası araştırma şirketleriyle yapmakta olduğu işbirliği ile "imaj ve algılama haritası", "rekabette kim nerede?", "stratejik iletişim ve algılama araştırmaları" gibi modellerle rekabet ortamında, yönetimlerin iletişim stratejilerini daha doğru veriler üzerine inşa etmelerini sağlamaktadır.

    Şirketin yönetim kadroları, iletişim sektöründeki yerel örgütlerinin üyeliklerinin yanısıra, Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği (IPRA) ve İngiliz Halkla İlişkiler Enstitüsüne (IPR) üyedir.  ORSA, kuruluşundan bu yana stratejik iletişimin bir endüstriyi temsil edebilmesi için sektöre yoğun katkılarda bulunmuştur.

    • Mesleğin dünyadaki en geniş tabanlı  kuruluşu ICCO ile Türkiye'nin tanışmasını sağlamıştır.
    • ICCO'nun yerel temsilcisi olan PRCI'ın kuruluşunda öncü rol üstlenmiştir.
    • London School of Public Relations'ın eğitim programının ülkemizde tanınmasında, PRCI'ın profesyonellere yönelik eğitsel çalışmalarında, aktif görevlerde ORSA ve çalışanları sorumluluk üstlenmişlerdir. 
    • İzmir Halkla İlişkiler Derneği'nin kurulmasında öncü rol oynamıştır.
    • Ülkemizin ilk medya ölçümleme ve değerlendirme şirketi PRNET'in kuruluşunda aktif görevler üstlenmiştir.

    Türkiye'de iletişim sektöründe profesyonel meslek standartları ve ölçümleme-değerlendirme metodolojisi ile tanışmasında ORSA'nın bilgiyi paylaşımcı, katılımcı ve uluslararası kıyaslamalarda yönlendirici katkıları sürmektedir.

    CERP (European Public Relations Confederation)

    http://www.prineurope.com

    CERP, Avrupa Halkla İlişkiler Konfederasyonu (Confederation Europeenne des Relations Publiques), 1959'da Belçika, Fransa, Almanya, İtalya ve Hollandayı temsil eden iletişim uzmanları tarafından,  Atina Kodlarının yazarı Lucien Matrat önderliğinde kurulmuştur. Gelişen ve değişen iletişim sektöründe  önemli bir yeri olan CERP, Orta ve Doğu Avrupadaki iletişim profesyonellerini tek çatı altında toplamakta ve aralarındaki diyaloğun devamını sağlayarak bir network ortamı yaratmaktadır.

    ICCO  (International Communications Consultancy Organisation)

    http://www.iccopr.com

    ICCO, Uluslararası İletişim Danışmanlıkları Organizasyonu, 1986'dan beri faaliyet gösteren, dünyada 25 ülkede 1100'den fazla halkla ilişkiler danışmanlık şirketini, sayısı 25.000'i aşan çalışanıyla temsil eden Londra merkezli bir meslek örgütüdür. Etkinliği her geçen gün artan ve dünyada iletişim sektöründe danışmanlık hizmetlerinin yüksek standartlarda oluşmasına yönelik çalışmalar yapan ICCO, sadece şirketlerin üye olabildikleri yerel halkla ilişkiler danışmanlık örgütlerini çatısı altında toplar. Kuruluş, başta bireysel üyeliklerin geçerli olduğu meslek örgütleri olmak üzere, CERP ve halkla ilişkiler eğitimi veren yüksek okullar ile yakın ilişki içindedir. Hizmet standartlarının yükseltilmesi ve müşteri tatmininin sağlanması amacıyla, 1998 yılı Ocak ayında "Danışmanlık Profesyonel Meslek Standartları" yönetmeliği ICCO tarafından uygulamaya koyulmuştur.

    IPRA (International Public Relations Association)

    http://www.ipranet.org

    Mart 1950'de Hollanda'da temelleri atılan IPRA, Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği, zaman içinde sektörün artan ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla uluslararası bir organizasyon haline gelmiştir. IPRA' nın büyümesiyle beraber operasyonlarının kapsam ve niteliği de farklı bir boyut kazanmıştır. Halkla İlişkiler sektörünün son 40 yıldaki gelişimi ile paralel olarak IPRA bugün sadece sektörel dayanışmayı güçlendirecek bilgi paylaşımı sağlamanın ve bunu kitlelere yayacak bir platform oluşturmanın yanısıra, mesleki gelişim programları organize etme ve halkla ilişkilerin rolünü uluslararası platformda ve iş hayatının her aşamasında geliştirme görevlerini üstlenen en etkili sektör temsilcilerinden bir tanesi olmuştur.

    IPR  (Institute of Public Relations)

    http://www.ipr.org.uk

    Avrupa'da halkla ilişkiler sektöründe benzerleri arasında en kapsamlı organizasyon olan IPR, Halkla İlişkiler Enstitüsü, Şubat 1948'de İngiltere'de kurulmuştur. Aynı zamanda CERP üyesi ve Global Alliance For PR and Communication Management derneği kurucu üyesidir.
    Tüm dünyada, halkla ilişkiler sektöründe görev alan profesyonelleri temsil etmek, sektöre bilgi, iletişim ve eğitim desteği sağlamak amacıyla kurulmuş olan IPR, ulusal ve ulusararası konferanslar,organizasyonlar ve ortak çalışmalar düzenleyerek halkla ilişkiler sektöründe bilgi birikimini ve standartları yükseltmeyi hedefler.

    PRCI   (Public Relations Consultancies Inc. of Turkey)

    http://www.prciturkey.com

    PRCI, PR Danışmanlık Şirketleri Birliği, 1998 yılı Eylül ayında kuruluşunu tamamlayarak resmen ICCO üyesi olmuştur.

    HİD
    Halkla İlişkiler Derneği / İstanbul
    http://www.hid.org.tr

    HDD
    Halkla İlişkiler Danışmanları Derneği / İstanbul
    http://www.hdd-turkey.org

    İHİD
    İzmir Halkla İlişkiler Derneği / İzmir
    Tel.  (232) 463 18 44 / 421 44 68
    Fax. (232) 463 04 47

    AHİD
    Ankara Halkla İlişkiler Derneği / Ankara
    http://www.ahid.org.tr

    BHİD
    Bursa Halkla İlişkiler Derneği / Bursa
    http://www.bhid.org/meslek.html
     

     


    13087 Sokak No 18 Alaçatı-Çeşme/İzmir  0232 716 05 48    skadibesegil@orsa.com.tr